Problemer med tænding: Vil ikke starte:
Har bestilt nyt tændingsmodul. Det var ikke tændingsmodulet!
Tændspolen blev udskiftet med en gammel, som ikke ændrede noget.
Brændstofilteret er skiftet.
Min næste mistanke er pick-up spolen i fordeleren. Den må testet med ohm-meter.
Modstandsmålingen af pick-up spolen i fordeleren viste et forkert resultat. Skulle vise uendelig modstand,
den viste 13 mOhm.
Fordeleren er afmonteret og adskilt. Spolen var tæret op og faldet fra hinanden.
Har købt pick-up spolen og en gummipakning for olietætning.
Det viste sig at tandhjulsdelen var monteret omvendt.
Vakuum problemer til udstødningsrecirkulering (EGR). Har nu bestil 3 m plast vakuum rør hos
”Slangespecialisten”. Så vil jeg udskifte vakuum rørene, som er utætte. ”Service Soon” lampen lyser når
motoren er varm. Den viser fejl 32 = EGR.
EGR systemet var blokeret og rørene tilstoppet ( med stålkugler) og slangen fra manifolden til EGR ventil
fjernet. Jeg købte en slange m/ flanger i Amerika (ca. 500 kr). En ny EGR unit købte jeg på Ebay til 400 kr.
Jeg vil gerne have EGR systemet til at virke, så udstødningsgassen blandes op i indsugningen og holder
motorens temperatur nede og sparer en del benzin.
Hvis de tynde vakuum-plast-rør har en utæthed kan det repareres med at skyde en tynd gummislange hen
over stedet.
Motor stopper efter ca. 40 km. kørsel, stoppede motoren og ville ikke gå ud af gear. Et reparationssæt til
gearkassen købte jeg hos Fieroshop (relæ og ventil). Det kunne skiftes ved ad fjerne sidedækslet på
gearkassen og udskifte de 2 dele. Derefter ingen problemer.
Vandpumpen utæt. Man anbefaler (med god grund) at tætne med RTV silikone. Würth på Kirstinehøj havde
det, men dyrt.
Når de 3 bageste tændrør skal skiftes, kan det betale sig at afmontere bagklappen, så der er nemmere
adgang.
Hvis forhjulene er for brede til syn, kan man hos T. Hansen købe sorte skærmforøgere til ca. 100 kr.
Jeg har udskiftet instrumenterne olietryk/voltmeter til instrumenter i løse huse: Olietryk + Olietemperatur +
Voltmeter. Vær opmærksom på, at der skal føres nye ledninger til urene, man kan ikke bare anvende bilens
egne, som virker anderledes.
Når forlygterne ikke vil hæve sig, skal man bare skifte de 3 nylonruller i motorerne, så kører det igen.
Rullerne kan købes billigt i Fieroshop i Amerika.
Efter en frontskade på bilen, fik jeg det problem at ”ingen pladesmede” ville reparere den! Efter megen
søgen fandt jeg Ringsted pladesmedie, som specialiserer sig i glasfiber biler til baneracere. Han lavede et
flot resultat og kan varmt anbefales: Rasmussen og sønner i Ringsted.